Friday, October 8, 2010

bukan sekadar borak kosong lagi dah..!!

mood: sambil lyn hindustan
place: umah orkid

cemburu.. itu pkataan pling sesuai bile aku tgok blog2 org len.. pengisian ilmu mencurah2.. utk dikongsi sama2 sume org..n yg pling pnting, pedoman sendiri.. byknye pahala diorg. mane aci.. disebabkn cara berdakwah tu tggungjawab sume org, n media pnyampaian pon da sgt meluas..tfikir plak.. apelah kirenye aku selitkn bait2 ilmu.. klo2 tdgar, tbaca.. utk dikongsi same2 kita.. kesah ape ak org nk ckp pe.. blog aku, ruang aku, ak nye suka la kn.. hehe..

tp, bkn la totally ak nk jdkn blog ni madah ilmiah smata2.. nk gk bubuh kisah sendiri, mane2 bole wat aku tringat blik klo2 1 day tiba2 Allah tarik sikit nikmat ingatan.. so, ni la sumber inspirasi..=)

aku ade baca satu buku dr pngarang Maahad Tarbiah Islamiah.. So ak rase trpanggil nk bkongsi kndungan nye.. tajuk.. em, nice.. 40 hadis peristiwa akhir zaman.. nk tulis sume ulasan 40 hadis dlm 1 post mmg xbijak.. xlarat pon iye gk.. so, scara bperingkt la.. starting soon.. so, aku bg preview jela..

pada zaman Rasulullah SAW, baginda ni salu ditanya para sahabat.. bile nk blaku kiamat?.. mcmne blaku kiamat?.. ape tanda2 blaku kiamat?.. sbb diorg cm kita gk.. mmg xtau pape klo xdbtau..lg2 alam ghaib cmtu..wallahualam.. so, Rasulullah SAW pon memberi panduan n jawapan sperti dlm hadis2 yg diriwayatkn oleh perawi2.. so, kira compilation menceritakn peristiwa2 yg akn blaku menjelang kiamat ade dlm 40 hadis Rasulullah ni.. byk da yg blaku.. sedar atau x je.. jom2.. pupuk ksedaran same2 kita.. wallahualam...

No comments:

Post a Comment